Nummer: 186
Kintsugi: Japans voor de schoonheid van de imperfectie. ‘Er mogen fouten in zitten en je mag fouten maken’, aldus Louise de Vries Lentsch dit nummer. Titus Meeuws beaamt dat: voor hem gaat het niet per se over mooie resultaten. En ook verderop in het nummer moet het niet altijd perfect zijn. Roos maakt bewust onregelmatigheden in het schilderij van een straatje en wanneer Loes haar kersenbloesem opzet, doet ze dat ruw en grof. Gertrude mengt in haar art journal kleuren zonder al te netjes te zijn en Miranda spettert en spuit naar hartenlust. Gemma Bosters (Spotlight) speelt ook graag met de onregelmatigheden in de klei die ze gebruikt.
Tot slot maak je kennis met Samuel Jessurun de Mesquita en bezochten we de expo van diens leerling M.C. Escher. Eschers grafische prenten lijken te grenzen aan de perfectie. Wat zou hij over kintsugi hebben gedacht?
Coverbeeld: Titus Meeuws
Expo: Escher & De Mesquita
Kunstmuseum Den Haag
In gesprek met Titus Meeuws
Het hangt aan de muur en...
Louise de Vries-Lentsch
Kersenbloesem
Zacht met PanPastel
Art journal café
Afschilderen
Samuel Jessurun de Mesquita
Meester in grafische technieken
Oud straatje schilderen
stadsgezicht schilderen
Vlog: Maak je eigen journal
Een klein journal met één vel papier
Spotlight: Gemma Bosters
Kunstenaar kort 186
Actueel kunst en cultuur nieuws.