Nummer: 175
‘Transition’ is het onderwerp van de Papier Biënnale die we in dit nummer bezoeken. Kunstenaars delen er elk hun visie op terugkeer, omkeer of overgang. Ook Inbar Hasson speelt met dat thema. In haar interview vertelt ze hoe de ‘tussenzone’ of de overgang tussen grappig en grotesk haar fascineert. Nicky Saliha zoekt ook overgangen, maar dan met pastelkrijt.
De herfst is het seizoen bij uitstek van ‘transitie’. De overgang van zomer naar winter inspireert Gerda dit nummer voor een aquarel van een herfstbos. Gertrude experimenteert met paddenstoelen in haar art journal. Paddenstoelen keren ook terug in de 17de-eeuwse ‘bosgrondjes’ van Otto Marseus van Schrieck.
Verder kijk je dit nummer ook weer mee met Hannelore en Marjolein bespreekt in haar vlog kunstdogma’s. Tot slot vertelt Fons Flierman in Spotlight hoe kunst een uitlaatklep is voor gevoelens.
Coverbeeld: Inbar Hasson
In gesprek met Inbar Hasson
Emoties opwekken bij de kijker.
EXPO: PAPIER BIËNNALE 2022
Transition-Museum Rijswijk.
HERFST IN HET BOS
Aquarel in herfsttinten.
Vlog: Hannelore Houdijk
Ode to nature.
Paddenstoel
Hét symbool van de herfst onder de loep.
VLOG: HOE HEURT HET EIGENLIJK IN DE KUNST?
Over jouw onbewuste kunstdogma’s.
Was getekend...
Dex & Raff.
Kunstenaar kort 175
Een overzicht van actueel kunst- en cultuurnieuws.
IN DE SPOTLIGHT: FONS FLIERMAN
Uitlaatklep voor gevoelens.
THE MASTERS' CHOICE WATERCOLOUR PAPER
Thomas W Schaller.
OTTO MARSEUS VAN SCHRIECK
Herfst in de kunst.